TOP 6 marketingových trendov pre rok 2021

Marketing je ako chameleón, ktorý neustále mení farby. Aké zmeny a novinky prináša v marketingu so sebou rok 2021? Pozreli sme sa na TOP 5 marketingových trendov v tomto roku.

1. Buďte online

Pokiaľ ste firma, ktorá ponúka svoje produkty a služby, máte kaviareň, reštauráciu, kamenný obchodík alebo stánok a chce zvýšiť svoj predaj, určite sa vám oplatí investovať do renovácie vášho e-shopu. Pravdepodobne ste si všimli, že pandemická situácia pozastavila činnosť kamenných prevádzok. Jednou z najlepších možností je pre to postaviť na nohy svoj E-shop.

Počas prvej vlny pandémie sme ako marketingová agentúra  pomohli predajcovi poľnohospodárskych potrieb OVIS  zvýšiť tržby o viac ako 900% a to vďaka efektívnej PPC reklame. Aký potenciál pre rast má vaša firma?

2. eCommerce stále riasite

Pandémia zvýšila dopyt po elektronickom obchode. Podľa GlobalWebIndex plánuje 49% všetkých používateľov internetu nakupovať online častejšie, akonáhle pandémia skončí. K najväčšej zmene došlo u spotrebiteľov, ktorí už nakupovali online. Od spotrebiteľov, ktorí pred lockdownom nenakupovali online, 31% uvádza, že začali nakupovať online počas lockdownu a plánujú v tom pokračovať aj potom. Taktiež bude rásť nielen záujem o nákupy cez e-shopy, ale priamo cez sociálne siete. Každá z nich či už je to Facebook, Instagram alebo TikTok sa snaží zdokonaliť svoju platformu pre obchod, ktorá by zjednodušila firmám predaj.

3. Virtuálna realita

Digitálne technológie vám môžu umožniť pružnejšie reagovať a prispôsobiť sa modrenému zákazníkovi. Ponúknite svojim zákazníkom online prehliadku vašich priestorov, alebo tovaru, ktorý ponúkate. Facebook už pár rokov dopredu ponúka fotky v 360 stupňovom uhle. Tak isto vedia napríklad realitné kancelárie ukázať potencionálnym zákazníkom nehnuteľnosti, ktoré ponúkajú. Alebo predávate nábytok? Ponúknite svojim zákazníkom možnosť zariadenia svojho bytu skrz virtuálnu realitu.

4. Inklúzia

Štúdia spoločnosti Accenture ukazuje, že kultúrny posun smerom k inkluzívnosti ovplyvňuje aj nákupné správanie, keď 41% nakupujúcich sa odklonilo od maloobchodníkov, ktorí neodrážajú ich názory na identitu a rozmanitosť – a 29% je ochotných úplne zmeniť značku, ak neukazuje dostatočnú rozmanitosť.

Značky, ktoré sa hrdo hlásia k podpore inklúzie dokážu nadviazať lepší vzťah so svojim zákazníkmi a budú sa tešiť rastúcej obľube.

Napríklad spoločnosť Coca Cola vyjadrila súcit s rodinami, ktorú nemôžu byť doma na Vianoce, čo sa po emočnej stránke dotkne nie len jedného z nás. Týmto spôsobom podporila rodiny, ktoré trávia Vianočné sviatky bez najbližších. Zároveň reklama dodáva nádej, že počas Vianoc je všetko možné.


5. Video obsah

Videá sú obzvlášť užitočné na vyvolanie emočnej reakcie. Príspevky, ktoré neobsahujú video, majú o 92% nižšiu návštevnosť v porovnaní s príspevkami s najmenej jedným videom. Pre 70% B2B obchodníkov je tvorba obsahu hlavnou investíciou do roku 2021. Pre tento rok vám odporúčame začleniť video do svojho obsahového marketingu.

6. Boj proti hoaxom?

Pravdepodobne bude rok 2021 bude rokom, kedy sa budú sociálne siete, veľké médií, ale aj vládne inštitúcie snažiť o elimináciu a odhaľovanie nepravdivého a vymysleného obsahu. Dokonca ich k tomu tlačia nielen lokálne vlády, ale aj EÚ.

Viac úsilia preto budú vkladať do overovania informácií, do označovania „verifikovaných“ účtov, správ, značiek. Bude to boj o návrat dôvery v informácie. Napríklad twitter spúšťa verifikáciu účtov, ministerstvo zdravotníctva vyvracia mýty o vakcínach a podobne. Najčerstvejším príkladom môže byť zrušenie Twitter účtu Donalda Trumpa.

Farbička na záver

Aká bude farba roku 2021. Predpokladal som, že to bude niečo pekné farebné, čo bude pôsobiť živo. A po pár mesiacoch čakania tu máme výsledky. Podľa spoločnosti Pantone Color Instutute sú farbami roka dokonca dve farby a to:  Ultimate Grey a Illuminating Yellow.

zdroj: https://www.pantone.com/color-of-the-year-2021

Ich cieľom je  vyjadriť náladu budúceho roka. Sivá a žltá farba v prenesenom význame poukazujú na hrejivé a optimistické spojenie, ako aj silu a pozitivitu. Žltá a sivá by mali dať ľuďom energiu, schopnosť odolať.

V prípade záujmu o novú  kampaň pre rok 2021 nás neváhajte kontaktovať. Radi vám v tom pomôžeme.
Kontaktujte nás: jaro@maviomedia.sk
Tel. č: 0911 014 004