Ako sa pripraviť na jeseň a zimu v marketingu a biznise?

Čo prinesie tohtoročná jeseň a zima v biznise? Väčšina z nás môže byť v istom napätí, či sa náhodou neobjaví druha vlna COVID-19. Nech už to dopadne akokoľvek, vy sa na toto obdobie môžete vďaka premyslenému marketingu dobre pripraviť. Ako, na to sa pozrieme v dnešnom blogu.

Buďte o dva kroky vpred

Posledné mesiace väčšine z nás ukázali, že sme boli jednoducho nepripravení. Veď, kto by čakal, že svet sa z ničoho nič len tak vypne. Môže sa to stať opäť? Môže. Avšak závisí len na nás ako sa k tomu postavíme, či vytvoríme krízový plán pre náš biznis, keby sa náhodou opakoval jarný scenár. Na začiatok si môžete položiť otázku: „Čo by som mal spraviť inak?“

Bez stratégie ani na krok 

Predstavte si, že pôjdete na dovolenku autom bez mapy alebo GPS. Pravdepodobne sa stratíte alebo minimálne niekoľko krát zle odbočíte. To isté sa stáva, keď nemáme pripravenú kvalitnú marketingovú stratégiu. Ak chcete byť efektívni a nechcete vyhadzovať peniaze „von oknom“ je dôležité poznať svoje cieľové skupiny, vedieť na akých kanáloch sa nachádzajú vaši zákazníci a poznať správne marketingové nástroje.

Dobrý timing

Obdobie jeseň – zima je priam skvelým obdobím na tvorbu originálnych reklamných kampaní. Je to obdobie stužkových slávností, dušičiek, eventov a konferencií, výpredajov či kupovania darčekov na Vianoce.  Avšak treba spomenúť, že dobrý timing je dôležitý. Napríklad Vianočná kampaň, ktorá začne už v polovici septembra môže vyvolať u spotrebiteľov nepríjemné pocity. Naopak, spustiť jesennú kampaň v októbri a vianočnú v decembri už môže byť pre vás zúfalo neskoro. Dobre načasovaná kampaň môže priniesť dobré ovocie.

Kreatíva je dôležitá

Čím sa bude práve vaša kampaň odlišovať od iných kampaní? Akú kreatívu prinesiete svojím zákazníkom? O vašu cieľovú skupinu sa bude biť aj vaša konkurencia, preto je dôležitá kreativita.
Telekom v zimnej kampani daruje pocit bezpečia a pridanej hodnoty. Veď ochranné sklo alebo iné príslušenstvo sa môže k môjmu smartfónu vždy hodiť. A zároveň pôsobí ako operátor, ktorému záleží na svojich zákazníkoch.

Online priestor

S istotou môžeme povedať, že Korona vírus zmenil nákupné správanie spotrebiteľov. Každý, kto mohol nakupoval cez online priestor. A práve tu vyhrávali tí najlepší. Podľa analýzy Slovenskej sporiteľne ľudia vo veľkom prestali navštevovať obchody a nákupy sa presunuli do e-shopov.

PPC kampaň

Jedným z najlepších marketingových nástrojov počas aktuálnej krízy je PPC reklama. Všetci zákazníci sú online a trávia na sociálnych sieťach či na Googli oveľa väčšie množstvo času, čo môže byť do budúcna skvelým nástrojom pre váš e-shop alebo webovú stránku.
Malý príklad z našich kampaní: od mája tohto roku sme PPC reklamu spustili pre 4 úplne nových klientov. Aké sú výsledky? Príjemne nás prekvapili. Náš klient PASIV-DOM získal za toto obdobie 65 vyplnených formulárov  na stavbu nového domu, predajcovi poľnohospodárskych potrieb OVIS sme pomohli zvýšiť tržby o viac ako 900%.

Dbajte na kvalitný content

Kvalitný content je to, čo pritiahne nových zákazníkov práve ku vám, a nie len pritiahne, môže spôsobiť to, že u vás ostanú a z nových zákazníkov sa stanú stáli zákazníci. Prineste do vášho biznisu a marketingu novinky. My sme napríklad  v poslednej kampani potláčali žiarovky s logom klienta. Bolo to pre nás niečo nové a inovatívne, avšak prinieslo to splnenie našich očakávaní.

V závere môžeme zhrnúť, že väčšina nákupov sa v nasledujúcom období bude odohrávať práve v online prostredí, keďže ľudia začínajú byť opäť v neistote kvôli narastajúcim prípadom nákazy na Slovensku. Pre to je dôležité zvážiť, či náhodou nepotrebujete optimalizovať svoj web a nastaviť reklamy tak, aby ste predbehli konkurenciu a zvýšili vaše zisky. 

Pomôžeme vám v tom

V prípade, že máte záujem o vytvorenie content plánu, analýzy vášho marketingu alebo webu, nastavenie PPC kampane, neváhajte nás kontaktovať. Radi vám pomôžeme.

Vaše správy privítame na: jaro@maviomedia.sk

Prečítajte si aj:

Ako na efektívny digitálny marketing kaviarní a reštaurácií?
Ako sa pohybovať vo svete internetu? PPC reklama, optimalizácia webu, obsah…

Blog pripravil: Dávid Maslen.