Ako sa pohybovať vo svete internetu? PPC reklama, optimalizácia webu, obsah…

Máte webovú stránku alebo uvažujete nad jej vytvorením a hľadáte tipy a triky ako ju vylepšiť? Čo by na nej nemalo chýbať a ako na svoj web prilákať zákazníkov? Prinášame vám niekoľko užitočných rád, ktoré vám pomôžu zorientovať sa v online svete.

Stratégia ako sprievodca

Predstavte si, že sa vyberiete do džungle bez mapy, kompasu a sprievodcu. Celkom šialené nie? Pravdepodobne sa stratíte. Bez správnej stratégie sa môžete stratiť aj vo svete webových stránok. Bez stratégie skáčeme z jedného obsahu na druhý, skúšame veci za pochodu a môže sa stať, že nakoniec prerobíme veľké množstvo peňazí.

Preto je dôležité ešte pred tým, než sa pustíte do tvorby nového webu alebo aktualizácie toho súčasného, zodpovedať si tieto otázky: Kto je vaša cieľová skupina? Koho by mal obsah na vašom webe zaujať? Viete, čo sa zákazníkom páči? Ako dosiahnuť väčšiu návštevnosť webu? Ako zvýšiť predaj? Odpovede na tieto otázky Vám pomôžu vylepšiť vašu digitálnu marketingovú stratégiu. 

Obrázok, na ktorom je text

Automaticky generovaný popis

Povie mi niekto prosím, čo je to PPC? 

Najviac otázok sa v týchto dňoch točí okolo PPC reklamy. Nie každý totižto vie, čo táto skratka znamená a my vás preto chceme dostať do obrazu. Pay per click reklama umožňuje osloviť veľký počet zákazníkov. Táto forma reklamy je veľmi efektívna hlavne kvôli tomu, že za reklamu platíte až po tom, čo niekto klikne na vašu stránku. (Pay per click = Zaplať za kliknutie) 

Avšak pre to, aby niekto klikol na váš web, je potrebné, aby sa mu web zobrazil. Ako na to? Správnym výberom kľúčových slov – kľúčové slová sú slová, ktoré váš potencionálny zákazník zadáva do vyhľadávania a na ktoré nastavíte svoju reklamu.

Vedeli ste, že vaša stránka sa nemusí zobrazovať každému používateľovi na Slovensku? Ak bývate v Banskej Bystrici, vďaka správne optimalizovanej PPC reklame sa váš web zobrazí napríklad ľuďom v okolí 30 kilometrov.

Obrázok, na ktorom je klávesnica, mobilný telefón

Automaticky generovaný popis

Využívate mobilné zariadenia?

Mobil alebo smartfón sa dostáva do popredia. Ľudia čoraz viac vyhľadávajú tovar a služby práve cez mobilné zariadenia. Prečo? Najmä kvôli pohodlnosti. Avšak ako je na tom váš web? Je optimalizovaný pre mobilné telefóny? Ak nie môže to spôsobovať pravé to, že váš web sa nezobrazuje vo výsledkoch vyhľadávania na popredných miestach pretože vyhľadávače dokážu rozpoznať web, ktorý je optimalizovaný a ktorý nie.

Čo by mal obsahovať dobre optimalizovaný web pre mobilné zariadenia ?

  • Čitateľné tlačidlá
  • Jasná navigácia po webe
  • Jednoduchosť 
  • Gps navigácia
  • Telefónne číslo
  • E-mail  

A ešte jedna dôležitá vec, kľúčová je rýchlosť webu. Ak zákazníci budú dlho čakať na načítanie stránky, jednoducho odídu.

Ako nasmerujem zákazníka do mojej prevádzky?

V tomto bode sa spájajú dva prvky. Optimalizácia webu pre mobilné zariadenia a PPC reklama.

Predstavte si, že ste na cyklo výlete s rodinou a pokazí sa vám bicykel. Prvé, čo môžete spraviť je vytiahnuť mobil a googliť. Môže vám zobraziť weby s PPC reklamou, ktoré obsahujú prehľadné údaje o cykloservise (kontakt, adresa) do najbližšej predajne, alebo web, ktorý nie je prehľadný a ťažko sa na ňom dá niečo nájsť.

Ktorý si vyberiete? A aká je šanca, že web bez PPC reklamy sa zobrazí medzi prvými vo vyhľadávaní? 

Obrázok, na ktorom je osoba, vnútri, pomocou, prenosný počítač

Automaticky generovaný popis

Obsahová reklama

Táto reklama je niečo ako billboard, ktorý vidíte pri ceste, lenže umiestnená v online priestore. Tak ako billboard túto reklamu môžete umiestniť na akékoľvek miesto  na webe. Obsahová reklama sa zobrazí každému, kto klikne na web, ktorý rád navštevuje, napríklad Denník N či SME. Aby bola táto reklama ešte úspešnejšia je potrebné, aby ste cielili na weby, ktoré navštevujú vaši potencionálni zákazníci. 

Uveďme si príklad: Ste firma, ktorá predáva autá. Kde zavesíte svoju reklamu? Najvhodnejším webom môže byť web obchodu s autosúčiastkami.
Vaša reklama musí zákazníka upútať: 

  • Môžu to byť bannery rôznych veľkostí
  • Videoreklamy 
  • Video recenzie

Premyslite si, koho chcete osloviť. Aký má byť obsah? Aký je váš zámer? Kto je vaše publikum?

Pomôžeme vám v tom

Ak vám tento text dáva zmysel a máte pocit, že by vám obsahová alebo PPC reklama a správna stratégia pomohli, ozvite sa nám. Marketing vám pomôžeme nastaviť už od 50€ na mesiac a kampaň vám dokážeme zrealizovať už od 490€.

Vaše správy privítame na: jaro@maviomedia.sk

Blog pripravil: Dávid Maslen.