Ako firmy reagujú na koronakrízu? Výber 10 inšpiratívnych kampaní

Niektoré firmy počas koronakrízy začali s tvorbou kreatívneho obsahu, a marketingu sa venujú na plné obrátky. Mnohé firmy začali produkovať kvalitný obsah pre svojich zákazníkov, aby boli s nimi v pravidelnom kontakte. 

A práve preto vám prinášame TOP 10 inšpiratívnych firiem, ktoré si pre vás pripravili kvalitný obsah, vďaka ktorému sú v stálom kontakte so zákazníkmi. 

1. Škoda auto Slovakia 

Najznámejšia automobilka sa rozhodla pre nový slogan „vezieme sa v tom spoločne“, ktorý presne vystihuje aktuálnu náladu spoločnosti a dodáva ich zákazníkom pocit istoty. Avšak nekončí to len pri rečiach, ale svoje autá bezplatne ponúkajú všetkým spoločnostiam, ktoré ich v tomto náročnom čase potrebujú.

Vezieme sa v tom spoločne

Hrdinom je pre nás každý, kto sa len neprizerá, ale koná pre dobro iných. ? Vďaka podpore našich predajcov môžeme do každodenného boja proti Koronavírusu vyslať ďalšie autá! Veríme, že tak pomôžeme ľuďom, ktorí to v tejto dobe potrebujú najviac. Pridajte sa k výzve a poraďte nám, ktorú organizáciu by sme našou flotilou potešili. ?

Uverejnil používateľ Škoda Auto Slovensko Štvrtok 9. apríla 2020

V prípade, že máte deti alebo mladších súrodencov, ktorí radi kreslia, na tomto linku nájdete omaľovánky, ktoré automobilka ponúka: bit.ly/SKODA_omalovanky

2. Tatra banka

Každý zákazník potrebuje byť informovaný, mať informácie hneď, tu a teraz. Tatra banka pripla na svoju facebookovú nástenku najdôležitejšie informácie, ktoré zákazníci potrebujú vedieť. 

Týmto krokom sa môžu inšpirovať mnohé firmy, aby poskytli všetko potrebné pre zákazníkov hneď ako navštívia ich web, alebo sociálnu sieť.

Obrázok, na ktorom je snímka obrazovky

Automaticky generovaný popis

V bankovom segmente nezaostáva napríklad ani Slovenská sporiteľňa, ktorá venovala milión eur na boj s koronakrízou pre projekt https://www.slsp.sk/sk/ludia

3. Alza.Sk

Máme radi, keď niekto trafí klinec po hlavičke. Alza  sa opäť marketingovo trafila do dnešných časov. Naskladnili nové domáce pekárničky a ponúkajú široký sortiment záhradníckeho materiálu. Môžeme povedať, že Alzáci uchopili to, čo ľudia v tomto čase potrebujú a kvôli dlhej rade v obchode si tovar nechajú radšej doručiť domov. Už len naskladniť kvasnice… 

4. BepeAuto

Menej známy Slovenský servis a predajca áut z Bánoviec nad Bebravou zaujme svojim grafickým spracovaním sociálnych sietí a webu.

Počas mimoriadnej situácie ponúkajú  niekoľko užitočných rád, ako dezinfikovať svoje auto.  Dokonca všetky autá, ktoré servisujú alebo predávajú sami kvalitne dezinfikujú.

Obrázok, na ktorom je auto

Automaticky generovaný popis

5. The Žurnál

Tvorcovia slovenského diáru The Žurnál po celý čas domácej karantény vymýšľajú rôzne výzvy, napríklad: akú knihu čítate alebo ako doma cvičíte a podobne.

Následne ľudia pridávajú činnosti do instagram stories, kde ich žurnalisti prezdieľajú a ostatní sa môžu inšpirovať. Avšak za celou výzvou sa skrýva pekná motivácia. Ten, kto sa aktívne zapojí do dennej výzvy môže vyhrať The fusakle, zápisník a štýlový hrnček. 

6. Goriffee Roastery

Coffee shop, kaviareň a pražiareň v jednom. Počas náročných časov sa nevzdávajú a pre kávičkárov na svojom facebooku pripravili tutoriály ako správne pripraviť kvalitnú kávičku aj doma. 

Niektoré kaviarne akoby prestali komunikovať so svojimi zákazníkmi. Pri Goriffee vidíme pravý opak a z nepriaznivej situácie ťažia čo najviac.

GoriffeeTV uvádza: Návod na V60

GoriffeeTV uvádí: Majster Slovenska a náš kolega Šimon Janík a jeho recept na V60.

Uverejnil používateľ Goriffee Roastery Streda 8. apríla 2020

Video pre inšpiráciu: 

7. PiarPro

Videli ste už niekedy streamovať svadbu? Keďže v momentálnej situácií nie je dovolené zhromažďovanie ľudí na jednom mieste, PiarPro pomôže technikou.

Snúbenci sa rozhodli, že svadbu chcú mať za každých okolností, aj keď bez hostí. Tak vďaka kreatívnej myšlienke streamovať, svadbu uvidia všetci priatelia a celá rodina. 

Obrázok, na ktorom je osoba, prenosný počítač, vnútri, muž

Automaticky generovaný popis

8. Dedoles

Všimli ste si v reklame roztomilé, tancujúce škrečky? Firma Dedoles  využila to, že ostatné značky stíchli, že pozastavili svoje brandigové kampane a tak sa na trhu pre nich objavil oveľa väčší priestor. 

Spravili takýto chytľavý reklamný spot, ktorý sa objavil v televízii a momentálne sa šíri celým facebookom. Dokonca sa tento song stal novým zeleným štriatkom z Alzy, ktorého sa nedá zbaviť.

Dokonca vznikla aj 12 hodinová verzia a má už takmer 100 000 pozretí:

9. Coop Jednota

Nielen počas koronakrízy, ale celkovo je marketingová kampaň obchodného reťazcu Coop Jednota postavená na vysokej úrovni. Môžeme povedať, že pri reklamných spotoch nasadili latku veľmi vysoko, preto je vhodné spomenúť ich v tomto blogu.

Veď posúďte sami, v najnovšej reklame bača spolu s honelníkom šijú rúška a potleskom ďakujú všetkým, čo sú momentálne nasadení v prvej línií.

10. Martinus

Kníhkupectvo je síce zatvorené, ale zároveň je stále v kontakte so svojimi zákazníkmi. Aj s tými najmenšími.

A to vďaka slovenským hercom, ktorí čítajú deťom rozprávky:

Čo nové u nás

V tomto náročnom čase sme nezaspali ani my v Mavio Media, pravé naopak. V uplynulých týždňoch sme sa rozhodli pomáhať firmám, ktoré to potrebujú a tak sme niektorým z nich poskytli bezplatnú analýzu ich firmy a bezplatnú marketingovú konzultáciu (Kvety Adrose, OZ Verejnô, Kaviareň Dolinka a mnohým ďalším.)

Nezabudli sme ani na študentov, ktorým sme poskytli bezplatný mentoring a napísali sme pár blogov o tom, ako sa pohybovať v marketingu v týchto časoch. Nájdete ich nižšie.

Autor blogu: Dávid Maslen

Prečítajte si aj: